Köpvillkor Allmänt Alla priser på webbplatsen är inklusive moms. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Rekoshoppen förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.
Betalningssätt Både privatpersoner och företag / organisationer kan betala via Svea Checkout. Du kan alltid kontrollera din betalinformation genom att logga in på https://mypages.svea.com/. Ladda också gärna ner appen Svea Pay Betalsätt under fliken Svea CheckoutPrivatpersoner Faktura Delbetalning Direktbetalning Sveas villkor
Leveranstid Vi sänder normalt alla ordrar som inkommer före kl 13 samma dag (vardagar). Du får en leveransbekräftelse via e-post i samband med att din order skickas. Tillgängliga fraktsätt genereras utifrån vad du beställt, ditt ordervärde samt det postnummer du anger i kassan på rekoshoppen.se. Vi erbjuder följande leveranssätt:
Mer information om de olika fraktsätten Schenker Ombud Du får en SMS-avisering med information när du kan hämta din leverans. Observera att det inte finns någon garanti för att ordrar lämnas till önskat ombud. Om det tex är fullt hos aktuellt ombud har Schenker rätt att lämna paketet till annat ombud. Avgift för ej uthämtat paket tillkommer. Du får en SMS-avisering med information när du kan hämta din leverans. Observera att det inte finns någon garanti för att ordrar lämnas till önskat ombud. Om det tex är fullt hos aktuellt ombud har DHL rätt att lämna paketet till annat ombud. Avgift för ej uthämtat paket tillkommer. DHL Företagspaket DHL Hemleverans PostNord Varubrev Budbee Box
Budbee Hemleverans
Avhämtning Är du osäker över öppettiderna, vill ha vägbeskrivning eller något annat så tveka inte att höra av dig. Alla kontaktuppgifter samt öppettider till butiken hittar du här. Tänk på att du eller ditt bud skall kunna uppvisa legitimation och ordernummer vid hämtningen om du har betalat ordern via Klarna i samband med beställningen. Om någon annan hämtar ut ditt paket måste personen visa upp din legitimation. Om du vill betala i samband med avhämtning fungerar Swish, Visa, Mastercard och kontanter. Vill du hämta ditt paket utomhus, ringer du oss på 036-180 100 eller ringer på dörrklockan vid vårt lastintag. Rekogruppen Sverige AB (Rekoshoppen) förbehåller sig rätten att ändra fraktsätt efter att orderbekräftelse sänts ut till kund. Detta görs endast i undantagsfall och i syfte att minimera kostnader och miljöpåverkan samt för att följa reglemente hos fraktbolagen avseende pakets storlek och vikt. Alla priser på webbplatsen är inklusive moms. Vi ändrar aldrig fraktsätt om man valt hemleverans eller DHL Företagspaket.
Transportansvar Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.
Om produkten är skadad vid leveranstillfället ska detta anmälas omgående till Rekoshoppens kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet. Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till ombudet / chauffören vid avhämtning av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket / misslyckade leveransförsök (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 250 kr om ett paket ej hämtas ut. Observera att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet/ta emot leveransen och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-post, sms eller telefon.
Ångerrätt Du har full ångerrätt 30 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick och i originalförpackning. Ångerrätt / öppet köp gäller dock inte för produkter som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl exempelvis livsmedel, kosmetiska produkter, trosor och kalsonger. Plombering får inte vara bruten. Ångerrätt gäller heller inte för specialtillverkade varor (tex mobilskal). Kostnad för returfrakt vid ångerrätt / öppet köp betalas av dig. Returpaket som skickas till ombud hämtar vi två gånger per vecka.
Reklamation Om du direkt upptäcker att paketet är skadat ska du säga till ombudet/chauffören att de ska göra en notering om detta. Därefter meddelar du oss detta, så tar vi det vidare med distributören. Rekoshoppen kommer att betala tillbaka pengar eller skicka ny vara. Om du upptäcker skadan först efter uppackning ska du kontakta oss på Rekoshoppen omgående. Du når oss på order@rekoshoppen.se eller på 036-180100. Anmäl så fort som möjligt till oss. Vi vill besiktiga skadan, så ta bilder på varan, emballaget och paketet. BEHÅLL DEN SKADADE VARAN TILLS REKLAMATIONEN ÄR HANTERAD! Försök inte själv laga varan, tvätta varan el dyl utan att ha fått sådana instruktioner från oss. När du tagit kontakt med oss kommer vi att behandla din reklamation så fort som möjligt. Vi ersätter dig självklart genom att reparera varan, med ny vara eller genom att du får pengarna tillbaka. Detta förutsätter att alla skötselråd följts och att normal aktsamhet iakttagits. Vi betalar kostnaden för returfrakt när det gäller reklamationer. Normal reklamationsrätt för konsumenter är vanligen tre år. Ett upptäckt fel ska anmälas inom skälig tid, dvs direkt när det upptäcktes eller borde ha upptäckts. Detta anses vara inom två månader från det att upptäckten gjordes.
Personuppgifter Rekogruppen Sverige AB, Ryhovsgatan 3-5, 553 03 Jönköping, org nr 559069-0987 är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som inhämtas och behandlas av Rekoshoppen. Policy om reko returhantering Policyn om reko returhantering är framtagen av miljöhänsyn och för att vi ska kunna fortsätta erbjuda konkurrenskraftiga priser och service till våra kunder. På grund av att ett väldigt litet antal kunder beställer och returnerar anmärkningsvärt stora mängder varor, så har vi upprättat en policy där vi förbehåller oss rätten att neka dessa kunder att ingå ytterligare avtal med oss. Vi kan därför komma att behöva stänga ner ditt konto och/eller begränsa dina betalsätt hos oss om vi uppmärksammar ett systematiskt avvikande köpbeteende; t.ex. vid köp och retur av större mängder varor där det finns rimliga skäl att misstänka att beställningen inte görs med en genuin intention om att genomföra köpet eller om det finns misstanke om missbruk i samband med returer. Som annars gäller ingås ett bindande avtal först när vi skickar en leveransbekräftelse till den e-postadress som du lämnade i samband med köpet. Policyn hindrar dig enbart från att ingå ett nytt avtal med oss och påverkar inte rättigheterna för redan bindande köp. Vi identifierar avvikande köpbeteenden genom att granska flertalet objektiva faktorer t.ex. köpfrekvens, ordervärde och returhistorik. Vår personal gör den slutliga bedömningen gällande huruvida framtida beställningar ska accepteras eller nekas. Om du har blivit avstängd får du informationen via e-mail eller sms och avstängningen gäller minst 36 månader från ditt senaste köp. Har du blivit avstängd och anser att vi har begått ett misstag så ber vi dig kontakta oss på kundservice@rekoshoppen.se eller 036-180100 så att vi kan se över situationen tillsammans. Denna policy påverkar alltså inte möjligheten för dig som kund att returnera varor, utan har som syfte att stoppa onormalt och bedrägligt köpbeteende. Detta kommer i förlängningen att leda till ett mer hållbart köp- och returflöde där vi som företag, du som kund och miljön gynnas. Ibland kan det bli fel… Vi reserverar oss för lagerdifferenser, leveransförseningar och tekniska fel. Vi reserverar oss också för att skrivfel i produkttexter och egenskaper samt fel i bild och prismärkning kan förekomma. Vi kan inte garantera att bilder exakt återger hur varan ser ut och vad den har för egenskaper. Om du vill reklamera en vara för att vi tex har skrivit fel i produkttexten eller har en missvisande bild så går det sjävklart bra.
Rekoshoppen.se är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten. Om Rekogruppen Sverige AB Organisationsnummer: 559069-0987 Momsregistreringsnummer: SE559069098701 Adress: Ryhovsgatan 3-5, 55303 Jönköping Telefonnummer: 036-180 100
|